آپدیت برت گوگل، معجزه هوش مصنوعی در سئو
نوشته شده توسط : hamed


صحیح هنگامی که تامل میکردید جستجوی اینترنتی به کمال رسیده و دیگر بهتر از این نمی‌شود،  سئو در مشهد  گوگل دست به پباده سازی و تکثیر گرانقدر ترین و تیزهوش ترین الگوریتم خویش در 5 سال قبل زده میباشد. این الگوریتم که با اسم BERT شناخته می شود، یک الگوریتم بر مبنا هوش تصنعی و مصنوعی میباشد که به ربات های گوگل امداد میکند تا ساختار معنایی کلمه ها جان دار در یک عبارت کاوش گردیده (کوئری) را به صورت ظریف تری فهم و شعور نماید.

واژه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers میباشد! لطفاً یک نفس عمیق بکشید و به هیچ وجهً نگران اسم ترسناک و بیشتراز حد فنی این الگوریتم نباشید. درین نوشته ی علمی می خواهیم به مکان تمرکز بر روی خبر ها و حاشیه ها این به‌روزرسانی که به تازگیً در شبکه های عمومی زیاد به چشم می‌خورد، بر روی نکاتی ظریف شویم که در آینده ای خیر چندان به دور، می تواند آخر و عاقبت seo وبسایت شما‌را رقم بزند.

الگوریتم BERT گوگل چه می باشد و چه هدفی داراست؟
در بی آلایش ترین وضعیت ممکن، بِرت مدلی از گویش محاوره و روزانه میباشد که به الگوریتم های گوگل امداد میکند تا حتی کوچک ترین قسمت های گویش محاوره مثل حروف اضافه را به خیر و خوبی یک بشر فهم و شعور نماید.

هم اکنون از شما می پرسیم، هنگامی آغاز به نوشتن در گوگل می‌کنید، بیشتر عبارت های پیشنهادی، از چه نوع زبانی به کار گیری میکنند؟


پس در‌حالتی که به آن تصور کنید خیلی منطقی به حیث می رسد:

از آن جایی که موجوداتی که در گول سرچ میکنند، آدم می باشند و بیشتر با لهجه محاورۀ خودشان عبارتی را کاوش میکنند، پس در شرایطی که ربات های گوگل هم به مکان تمرکز بر ساختار ماشینی، به آن‌گاه انسانی و طبیعی گویش اعتنا نمایند، فیض آخری ایده آل خیس خواهد بود.
ولی گوگل تا اینجای فعالیت با تکثیر الگوریتم RANKBRAIN، تا حد متعددی لهجه طبیعی را با گویش ماشینی جایگزین کرده، اما الگوریتم Bert می‌تواند تحت عنوان تکمیل کننده رنک برین، نتیجه ها دقیقتر و دارای ارتباط تری را در مشت استفاده کننده قرار دهد. می پرسید چطوری؟

ادراک ساختار غامض زبانی به وسیله BERT، زمانی هوش تصنعی و مصنوعی اعجاز میکند!
علاوه بر این، مورد دیگری که با روی عمل وارد شدن الگوریتم نو گوگل بهتر از پیشین میگردد، فهم و شعور وضعیت لغات در جمله ها میباشد. چی؟ متوجه خواسته ما نشدید؟ پس اذن دهید یک نمونه بزنیم.

هنگامی از گوگل می پرسید «رویه های مسافرت به کانادا» گوگل به آحاد عبارات این گزاره تحت عنوان واحد های جداازهم نگاه نمیکند، بلکه معنی هریک از این لغت ها را از روی رابطه آنها با یکدیگر تشخیص می دهد. درین نمونه در صورتیکه کلام اضافه «به» را تبدیل به «از» کنیم، مضمون‌ پاراگراف تماماً تغییر می کند.

پیش از به روز BERT: گوگل متوجه تفاوت کلام اضافه «به» و «از» وجود ندارد و فقط نتیجه ها مرتبط با مسافرت کانادا را آرم می دهد.
پس از آپ تو دیت BERT: گوگل متوجه تفاوت مفهوم این دو کلام اضافه می‌گردد و با جستجوی هرکدام، نتیجه ها مرتبط با یک نوع را نماد می دهد.
دیدنی میباشد بدانید که‌این اختراعات دیدنی واقعه جدید ای نیستند و پژوهشگران هوش تصنعی گوگل در سال 2018 در یک نوشته ی علمی آموزشی دارای اعتبار در رابطه هوش تصنعی و مصنوعی گوگل و تاثیر آن در شعور گویش آدم روی هم رفته آن‌ها‌را معرفی کردند.


طبق اطلاعاتی که درین نوشته‌ی علمی آمده، آپدیتBERT می‌تواند کاری نماید تا ماشین ها (مثل الگوریتم ها، کامپیوتر ها و…) لهجه محاوره را با سرعت و سادگی بیشتری ارزیابی نمایند و در سود درصد برداشت خطا از لهجه بشر به شدت کاهش یابد. بدین روند در فعالیت NLP یا این که Natural Language Processing می گویند که میتوان از آن تحت عنوان هسته اساسی الگوریتم برت خاطر کرد.

به صورت خلاصه می توانیم بگوییم:

الگوریتم ها می توانند گویش ما‌را صحیح به به عبارتی نحوه ای ادراک نمایند که ما از آن به کارگیری می‌کنیم
الگوریتم های سرچ گوگل می توانند با فهم بهتر لهجه ما، کوئری های یوزرها را با تمرکز بیشتری چک نمایند
در سود داریم:

فهم و شعور بهتر لهجه بشر + اعتنا بیشتر در ارزیابی کوئری یوزرها = حاصل با جزییات بیشتر به مقصود جستجوی مخاطب


برای اینکه فقط به تمجید های تئوری بسنده نکنیم، به دنبال برای شما یک نمونه کاربردی آوردیم تا کلیه این توضیحات را در فعالیت هم ببینیم.

یک نمونه دیدنی برای فهم بهتر به روز BERT گوگل
فرض نمایید عبارت انگلیسی «How to catch a cow fishing» را در گوگل سرچ می کنیم. (ترجمش میشه به چه شکل می اقتدار ماهی خاردار صید کرد؟)

جذاب میباشد بدانید که cow در گویش انگلیسی 2 مضمون‌ مختلف داراست: یکی از در معنای گاو و دیگری هم در قضیه ماهیگیری به معنای نوعی ماهی خاردار دریایی میباشد.

پیش از این به روز درصورتی که عبارت شیوه صید ماهی خاردار (How to catch a cow fishing) را سرچ میکردید، حاصل مرتبط با مفهوم نخستین واژه و کلمه cow، یعنی گاوها بود.

قطعاً به‌این آیتم دقت کردید که ما در کوئری بالا از کلمه و واژه ماهیگیری fishing استعمال کردیم اما گوگل این کلمه و واژه را نادیده گرفته و نتیجه ها مرتبط با گاوها را به ما نشانه می دهد.

پیش بینی بزنید پس از آپ تو دیت برت چه اتفاقی به‌زمین‌خورد؟

به عبارتی کاوش نتایجی را علامت می‌دهد که آکنده از تصویر ماهی خاردار دریایی و نتیجه ها مربوط به ماهیگیری میباشد.

این یعنی الگوریتم BERT فهمیده زیرا عبارت کاوش گردیده دربرگیرنده کلمه و واژه ماهیگیری میباشد، پس نتایجی که به شما آرم می دهد هم بایستی رابطه قربت به ماهیگیری داشته باشد.


الگوریتم BERT بیشتر بر روی چه نوع کوئری تاثیر می گذارد؟
در صورتیکه یادتان باشد آپ تو دیت تازه الگوریتم گوگل در مارس 2019 به خیال تغییرات متعددی که در نتیجه ها کاوش داشت، راز و صدای متعددی به‌پا‌کرد. البته شاید بپرسید که چرا هنوز داده ها متعددی از جا به جایی سکو تارنما ها از الگوریتم BERT در شبکه‌های‌عمومی مو جود وجود ندارد.

دلیلش این میباشد که الگوریتم برت بیشتر تمرکز خویش را روی کوئری های زمان بر و دیالوگ محور قرار داده و زیرا عبارات کلیدی زمان بر معمولاً غرض اولیه سئوکارها وجود ندارد، تغیرات برت هنوز برای اکثری از وب سایت ها تماماً مشهود وجود ندارد.

ضمنا، طبق گفته گوگل، این به‌روزرسانی 10 درصد حاصل کاوش را دست خوش تغییر تحول می دهد. یعنی از هر 10 سود، به طبعً یکی‌از آنها از سبک نو زبانی bert گوگل استعمال کرده اند. پس در شرایطی‌که بخواهیم این به‌روزرسانی را به همگی کوئری ها تعمیم دهیم، نمیتواند خیلی صحیح باشد.

تاثیر BERT Algorithm در seo و طرز های سئو برای آن
او‌لین سوالی که خیلی ها با نشر این به‌روزرسانی از خویش می پرسند این میباشد که آیا bert در seo تاثیر دارااست؟ در پاسخ بایستی بگوییم:

از آن جایی که بهینه سازی، پروسه سئو تارنما برای موتورهای جستجوست، هر تغییری که موتورهای کاوش به الگوریتم های خویش می‌دهند، فرایند سئو را ذیل تاثیر قرار می دهد.

پس پرسش اساسی این وجود ندارد که آیا به‌روزرسانی تازه گوگل در seo تاثیر دارااست یا این که نه، بلکه پرسش اصلی خیس این میباشد که بدانید چه نحوه های seo برای برت گوگل وجود دارااست؟

یک کدام از مزاح هایی که راجع‌به seo BERT در شبکه های مردمی ترند گردیده مرتبط با لیست آبادی تایی ذیل میباشد:

10 راه و روش برای seo BERT گوگل:

1. You
2. Can’t
3. Optimize
4. For
5. A
6. Deep
7. Learning
8. NLP
9. Algorithm
10. Write for humans

در حالتی‌که بخواهیم از گویش گوگل کلام بزنیم، می بایست به‌این واقعیت اشاره کنیم که هیچ کاری وجود ندارد که بتوانید آن را «سئو برای BERT گوگل» در لحاظ بگیرید.

آقای دنی سالیوان، یکی رخ های شاخص گوگل در کانال اجتماعی توئیتر در این زمینه می گوید:

هیچ طرز سئو برای BERT نیست. به‌روزرسانی نو صرفا الگوریتم های مارا هوشمند خیس نموده است و این یعنی بهتر قادر خواهیم بود محتوایی که برای استفاده کننده نوشته را فهم کنیم.

پس اینطور سود می‌گیریم که بایستی نخستین از تمامی نیاز استفاده کننده را فهم کنیم و بر پایه ی آن، آغاز به ساخت‌و‌ساز محتوا کنیم.

در شرایطی که یه خرده بیشتر توجه فرمایید، متوجه می‌شوید که‌این الگوریتم بیشتراز تمامی، بر روی مقصود کاوش استفاده کننده تاکید داراست و صرفا عامل نشر آن، صرفا و صرفا بهبود تجربه کاوش میباشد.

به شما سفارش می‌کنیم پیش از تلاوت بخش آنگاه، نوشته‌ی علمی مهمی که در رابطه غرض جستجوی مخاطب در seo نوشته ایم را خوب مطالعه نمایید و بعد به بخش آخرین نوشته‌ی‌علمی برگردید.

فهم و شعور غرض جستجوی استفاده کننده و سئو برای آن، سلطان کلید توفیق در الگوریتم برت گوگل
یکی کارهایی که الگوریتم BERT خوب جاری ساختن می دهد، حدس غرض کاوش استفاده کننده با درصد خطای زیر میباشد. این یعنی در شرایطی‌که شما یک کدام از کلمه ها عبارتی را غلط تایپ فرمائید البته سایر کلمه ها یک معنی داشته باشند، گوگل به صدق متوجه خواسته شما میگردد و در کمال تعجب میبینید در حاصل به عبارتی چیزی را به شما آرم می دهد که در ذهنیت شما بوده!

پس قادر خواهیم بود اینطور سود بگیریم که مقصود اساسی الگوریتم BERT، شعور بهتر و دقیقتر مقصود جستجوی استفاده کننده میباشد.


فیض گیری: به مکان اهمیت به ماشین ها، به گویش محاوره یوزرها خویش اعتنا بیشتری نشانه دهید.

تنها یکسری لحظه به گونه های طریق های ماشینی در بهینه سازی تصور کنید: پلاگین یوآست وردپرس، تکرار واژه و کلمه کلیدی، بهینه سازی کلاه سیاه

حال دیگر خیالتان ریلکس گردیده که مسیری که گوگل در پیش گرفته، دقیقاً مخالف ماشینی شدن میباشد؛ صحیح برعکس، گوگل هر روز دارااست بیشتر مشابه بشر می گردد، مشابه وی فکرمی‌کند و به همین استدلال بهتر می تواند در جستجوی اینترنتی به شما یاری دهد.

پس با کل این توضیحات بایستی به شما بگوییم که بهتر میباشد در محتوای تارنما خویش، صحیح به لهجه مخاطب خویش صحبت بزنید و با به کار گیری از این لهجه، ارزشمندترین محتوا را در چنگ وی قرار دهید.

مهمترین سوال ها یوزرها مرتبط با جدیترین الگوریتم BERT گوگل (و جواب به آنان!)
از به عبارتی اولِ تکثیر الگوریتم نو گوگل، یوزرها سوال ها متعددی در رابطه این دستاورد والا گوگل پرسش کرده اند که به‌دنبال به مهم‌ترین آنها جواب می‌دهیم.

 





:: برچسب‌ها: سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: